خواص بره موم برای درمان عفونت گلو


این روزها که ویروس کرونا در سراسر دنیا پراکنده شده است، هر نوع علامتی را باید پای این بیماری گذاشت. یکی از مهمترین علائم این بیماری نیز گلو درد است. چرک گلو یا بهتر است بگوییم عفونت باکتریایی گلو یکی از مهمترین عواملی است که منجر به گلو درد می شود. اگر چه در حال حاضر هم هر نوع گلو دردی مرتبط با کووید 19 نیست؛ اما به نظر می رسد باید سریعتر درمان شود. ماندن چرک در گلو حتی اگر به دلیل کرونا نباشد، می تواند عاملی برای نفوذ این بیماری به بدن باشد.
روش های مختلفی برای درمان چرک گلو وجود دارد. انواع داروهای شیمیایی و گیاهی برای این منظور تولید شده اند. اگر به عطاری ها یا متخصصین طب سنتی نیز مراجعه کنید، داروهای گیاهی مختلف و خوراکی های متنوعی را به شما پیشنهاد می دهند که هر کدام می تواند برای درمان عفونت گلو موثر باشد. بره موم یکی از روش های طب سنتی برای درمان گلو درد و عفونت گلو است که طب نوین نیز به آن اذعان می کند.
چرک گلو به هر دلیلی که ایجاد شده باشد، نوعی عفونت است. در نتیجه هر نوع ماده ضدعفونی کننده یعنی مواد انتی باکتریال یا ضد میکروب می توانند بر روی آن اثر بگذارند. با این حال میزان اثرگذاری هر ماده ممکن است متفاوت باشد. بره موم از آن دست مواد خوراکی طبیعی است که اثرگذاری فوق العاده خوبی .برای برطرف کردن چرک و عفونت دارد. به ویژه اگر از عسل بره موم استفاده شود، میزان اثرگذاری بر روی عفونت بیشتر خواهد بود

چرا بره موم برای درمان گلو درد خوب است؟
گلو درد یک دلیل بسیار رایج دارد و آن هم التهاب گلو است. زمانی که گلو التهاب پیدا کند، باعث می شود به قسمت های مختلف مثل مری فشار وارد شود و در نتیجه گلو درد می گیرد. این التهاب عموما ناشی از عفونت های باکتریایی یا عفونت های ویروسی و فارچی است. در هر صورت یکی از این دلایل باعث التهاب و التهاب باعث گلو درد می شود.
بره موم یک مبارزه همه جانبه با این مشکلات دارد. بره موم هم یک ماده ضد التهاب است و هم می تواند با عامل این التهاب در گلو مبارزه کند. در نتیجه مصرف بره موم از هر طرف که نگاه کنیم برای درمان گلو درد و چرک گلو مفید است.

بره موم، یک آنتی باکتریال و ضد ویروس قوی
همانطور که می دانید، تحقیقات گسترده ای بر روی بره موم در حال اجرا است تا شاید از بره موم واکسنی برای کرونا تهیه شود. همچنین به نظر می رسد بره موم می تواند دارویی برای درمان کرونا یا حداقل ماده ای برای پیشگیری از کرونا باشد. اینت یعنی خواص ضد ویروسی بره موم آنقدر مورد توجه محققان است که آن را به عنوان یکی از شانس ها برای ساخت دارو یا واکسن کرونا انتخاب کرده اند.
در چنین شرایطی، اگر به عفونت گلو مبتلا شدید، مطمئن باشید که بره موم می تواند بسیاری از مشکلات شما را برطرف کند. بره موم معجونی از مواد ضدباکتری، ضد قارچ و ضد ویروس است. به هر دلیلی که چرک گلو ایایجاد شده باشد، بره موم می تواند راه حلی برای درمان آن باشد.
کافی است از بره موم هم به صورت کپسول و قرص بره موم و هم به صورت ترکیب شده با عسل استفاده کنید. عسل بره موم به این دلیل که امکان تماس بره موم با گلو را فراهم می کند، شانس بهبود عفونت گلو را بیشتر هم خواهد کرد. البته اسپری بره موم یا عصاره بره موم نیز می توانند گزینه های خوبی برای درمان این بیماری باشند.

دقت داشته باشید که برای اثرگذاری بره موم به منظور رفع چرک گلو، حتما باید از بره موم به صورت منظم و ادامه دار استفاده کنید. در غیر این صورت نمی توانید انتظار داشته باشید که برای رفع عفونت گلو بره موم کارساز باشد.

کاهش التهاب گلو با بره موم
ویژگی دیگر بره موم که ان را برای درمان عفونت گلو و گلو درد مناسب کرده است، خاصیت این ماده طبیعی برای کاهش التهاب است. بره موم یک ضد التهاب قوی و فوق العاده عالی است. همین خاصیت ضد التهابی بره موم باعث شده از این ماده برای درمان بسیاری از بیماری های التهابی استفاده شود.
مصرف بره موم به ویژه مصرف عسل بره موم یا عساره بره موم، می تواند به کاهش التهاب گلو کمک کند. کاهش التهاب خود عاملی برای تسریع در روند بهبود عفونت گلو می شود. همچنین با کم شدن التهاب، فرد درگیر بیماری کمتر اذیت شده و روحیه قوی تری برای مقابله با این بیماری دارد. در نتیجه با رفع گلو درد کم کم امکان از بین رفتن چرک گلو نیز ایجاد می شود.

بره موم یک ماده موثر برای درمان چرک گلو و عفونت در این ناحیه است. به ویژه عفونت های باکتریایی و قارچی به راحتی با بره موم رفع می شوند. اگر چرک به علت بیماری های ویروسی ایجاد شده باشد، ممکن است بره موم نتواند آن را به طور کامل درمان کند؛ اما به نظر می رسد که امکان استفاده از بره موم برای کنترل بیماری وجود دارد.
فراموش نکنید که استفاده از بره موم برای گلودردهایی که ناشی از گرمی زیاد بدن است توصیه نمی شود. در این صورت بهتر است همزمان با مصرف بره موم، از مواد خنک مثل عسل کنار یا عرق کاسنی استفاده کنید. تنها در این صورت می توانید از خواص بره موم بدون اینکه گرمی تان شود، استفاده کنید.
اگر بتوانید در کنار بره موم از شربت عسل و آبلیمو نیز استفاده کنید، روند درمان چرک گلو سریعتر خواهد شد. همچنین همانطور که گفته شد، مصرف عسل بره موم یا عصاره بره موم برای درمان چرک گلو بسیار بهتر  و کاربردی تر از کپسول بره موم یا قرص بره موم است.